Yamaha MT25 R25 Lastik Basınçları ve Ebatları Konusu

Özellikle yaz aylarında sıkça sorulan konulardan biri lastik basınçları ve lastik ebatlarıdır. Özellikle lastik basınçları konusunda her kullanıcı farklı tecrübelere sahiptir. Stok lastiklerde lastik basınçları aşağıdaki gibi olacaktır. Ancak makinanız için farklı bir lastik aldıysanız, lastik satıcısına da basınçlar konusunda danışmanız yararlı olabilir. Her lastiğin PSI değerleri değişken olabilir.

Yamaha MT25 ve R25 önerilen ön lastik basıncı 29 PSI , arka lastik basıncı ise 33 PSI‘dır.

Lastik ebatları: Ön; 110/70-17M/C (54S) – Arka;140/70-17M/C (66S)

PSI olarak birim verdim çünkü motosiklet üzerindeki birimlerde PSI baz alınmıştı. Ancak Bar olarak bir birim kullanmak isterseniz PSI Bar çevrimi : 1 Bar = 14.5 PSI şeklindedir.

Lastik basıncının 1-2 altında bir PSI basabileceğiniz gibi 1-2 üstünde de PSI kullanabilirsiniz.

Lastiklerinize 1-2 daha düşük PSI hava bastığınızda yoldaki tutuş artıyor ve fren mesafeniz azalıyor. Ancak daha fazla sürtünme olduğu için hız düşüyor, yakıt tüketimi artıyor.

1-2 PSI daha yüksek bir hava basıncı kullandığınızda ise yol tutuşunuz azalarak fren sırasında gözle görülür kaymalar başlıyor. Aynı şekilde dönüşlerde arka atması da sıklaşıyor. Ancak lastiğin yol ile temas ettiği alan azaldığı için sürtünmenin azalmasından dolayı hız artıyor ve yakıt tüketimi de azalıyor.

Her iki koşulda da önerilen şartlar gerçekleşmeyeceğinden risk artacaktır. Basınç farkları lastiğin erken yıpranmasına ve istenmeyen sonuçların oluşmasına sebep olabilir. Üreticinin belirlediği standartlarda kullanmak en iyisi.

Bu bilgiler kendi tecrübelerime dayalıdır. Farklı bir tecrübeniz olduysa yorum olarak belirtebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir